2009年2月20日星期五

我的博客My blogs

我并不是太紧张我的博客的访问数字,因为我早就知道那是可以做假的。从最早开始,小狗狗们就在这个上面做假。最好笑的是,我的一个博客一开的第三天统计数字就到了1800,可是当我一刷新后,数字居然马上变成600多了。于是我明白我不再需要考虑这个问题了,以他们在国内网站的授权,大概做这个不费吹灰之力就做到了。不过也许是靠一些黑客手段?否则不如都封掉不简单很多?其实他们做过,我的myopera和google博客都被封掉了,不过我建立了更多。所以,这些访问数字按照我的推测,乘以十大概就接近了。否则他们不会这么紧张,天天派十来个服侍我。
另外,我也知道,他们在我的每一篇文章都加上了恶意代码,所以提供修改html语言(源代码)修改的网站,我都会经常检查一下。有些网友说打不开我的博客,其实大致刷新几次就一定可以了,这也是小狗狗们做的手脚。
另外我上周末去见了第二轮的国内著名上市集团公司的集团物流总监的职位,但是我其实也不抱太大的希望。除非我杀一条路出来,否则对他们来说,要搅和掉这个太容易了,看吧。我也就是心平气和地做我该做的,享受我的生活,我的战斗。还是那句话,做我能控制的,其他的交给佛陀吧。
Actually I am not too much concerned about the statistics about thevisitors to my blogs, since I konw they can do a lot about this. Itwas quite funny that the statistic showed 1800 visits to one of myblog three days after I set it up, but when I refreshed the pagethe number turned to show 600. Then I know I don't need to thinkabout it anymore. It can't be real. The real number maybe ten timeslarger. It might becausee of their authority to the web stationswithin this country, or maybe their hacker's skill. I am not ture.But if they are so much authorized, they can block all of my blogs.It is much easier. Actually they blocked my blogs in myopera.comand google. But I just setup more. They should be quite nervousabout this or they will not send more than ten people workingaround me.
Moreof, they added some html(source code) to almost every piece ofmy artibles, so that readers can not open them. Recently I checkedevery piece of the source code if the station provides thatfunction. Some friends told me they could not open my blogs,actually they could just refresh the pages for some times and itshowed normally. This should be one of their tricks also.
I went for the second interview of a famous listed company for aposition of Logistics Director of the group. The interview wasfine. But I just don't expect too much for success or not. If theywant to destroy my opportunity, that will be a piece of cake forthem. I just do my best to what I can control and leave the rest to budda.

没有评论: